top of page

Verktyg för e-tjänster

Dra nytta av mångsidiga verktyg för att skapa, publicera och hantera formulärsvar, och automatisera formulärprocesser som en del av ärendehanteringen. Integrera processerna med andra system och effektivisera arbetsflöde och dataöverföring.

Flexibel struktur

FormBox erbjuder dig lättanvända verktyg som låter dig bygga din organisations elektroniska tjänster, samla in data och skapa automatiserade processer genom integrationer.

IDÉ

TJÄNST

PROCESS

MÅL

Erbjud era kunder digitala tjänster

Bygg tillgängliga tjänster enkelt

Automatisera datahantering

Elektronisk process från början till slut

Tjänstens innehåll

Tjänstens innehåll

Skapa interaktiva formulär, hantera svar och automatisera processer som en del av ärendehanteringen. Med mångsidiga verktyg kan du skapa formulär och datainsamling för både externa och interna användare.

Erbjud flerspråkiga, smarta formulär som kan utnyttja data från dina backend-system.

Färdiga verktyg för olika formulärbehov – En lättanvänd formuläreditor och flexibla lösningar för att skapa och hantera olika typer av elektroniska formulär.

Logik och interaktivt formulärinnehåll – Logik som gör det möjligt att anpassa formulärets innehåll utifrån användarens val, vilket ger en flexibel och dynamisk användarupplevelse.

Översättningar – Skapa tillgängliga, flerspråkiga formulär enkelt med färdiga översättningsverktyg.

Företagsinformation – Möjliggör förifyllning av företagsinformation i formuläret baserat på information från det offentliga företagsregistret.

Kartor – Samla in koordinater baserat på inmatad platsinformation, till exempel som en del av felrapporter.

Formulärbibliotek – Spara tid genom att använda färdiga formulärmallar för olika ändamål.

Publiceringshantering – Ett flexibelt verktyg för att publicera formulär och schemalägga publiceringstidpunkter.

Hantering av formulärsvar – Hämta formulärsvar i olika filformat och hantera dem individuellt eller i batchar enligt dina behov.

REST-gränssnitt – Ett mångsidigt och dokumenterat gränssnitt möjliggör integrationer med andra system och tjänster, vilket effektiviserar arbetsflöde och dataöverföring.

Tilläggsfunktioner

Tilläggsfunktionerna utökar möjligheterna för digital ärendehantering genom att erbjuda verktyg för exempelvis identifiering, betalning och automation. Förbättra kundupplevelsen och informationsflödet mellan olika system samt minska behovet av manuellt arbete.

Tilläggsfunktioner

Stark autentisering – Identifiera organisationens externa och interna användare och hämta personuppgifter från identifieringstjänster som Suomi.fi, Nets eller Entra ID som en del av formulärprocessen.

Suomi.fi-fullmakter – Kontrollera elektroniska fullmakter via fullmaktsregistret och möjliggör att ärenden kan skötas för en annan person eller ett företags räkning.

Suomi.fi-meddelanden – Utnyttja säker myndighetskommunikation via Suomi.fi meddelanden och ta emot formulärsvar som Suomi.fi-meddelanden via returkanalen.

Betalning – Koppla formulär till betalningstjänst och minska mängden manuellt arbete vid både fakturering och kontanthantering med hjälp av Paytrail, Suomi.fi-betalningar eller Ceepos betalningssystem.

Godkännande – Skicka formulärsvar till en separat granskare för godkännande, med möjlighet att returnera formuläret till den ursprungliga avsändaren för komplettering.

Datalager – Snabba upp återkommande ansökningsprocesser genom att låta användarna spara en kopia av det skickade formuläret i ett datalager för eventuell återanvändning.

Integrationer till ärendehanteringssystem – Snabba upp svarshanteringen genom att styra formulärsvar direkt till organisationens ärendehanteringssystem, exempelvis Tweb eller Dynasty.

Integrationstjänster – Möjliggör smidig dataöverföring mellan olika system via färdiga gränssnitt. Effektivisera databehandling genom att koppla formulären till organisationens bakgrundssystem och handläggningsprocesser.

E-signeringstjänst – Elektronisk signering möjliggör säker godkännande av dokument. Inkludera det signerade innehållet direkt i formulärprocessen.

Populera formulärinnehåll via gränssnitt – Populera standardvärden i formulär automatiskt genom att hämta information från externa system. Förbättra användarupplevelsen och minska behovet av manuell datainmatning.

Stark autentisering

Identifiera organisationens externa och interna användare med Suomi.fi-, Nets- eller Entra ID-autentisering.

Ta kontakt – vårt kunniga team hjälper dig gärna

Du kan kontakta vår försäljning eller kundsupport, som är alltid redo att lösa utmaningar tillsammans med er. Kontaktuppgifterna hittar du nedan.

Försäljning

Vill du höra mer eller boka en demo? Låt oss tillsammans se hur ni kan dra nytta av lösningen.

Kundsupport

Har du några frågor? Vi hjälper våra kunder med alla frågor kring utvecklandet av e-tjänster och användning av integrationer.

bottom of page