Beställningar och anmälningar
Enkäter och datainsamling
Ansökningar och avtal
Automatisering av processer
Flexibel struktur
FormBox erbjuder dig lättanvända verktyg som låter dig bygga din organisations elektroniska tjänster, samla in data och skapa automatiserade processer genom integrationer.
IDEA
Erbjud era kunder digitala tjänster
TJÄNST
Bygg tillgängliga tjänster enkelt
PROCESS
Automatisera datahantering
MÅL
Elektronisk process från början till slut
Verktyg för organisationen
FormBox erbjuder en lättanvänd lowcode-editor för att bygga interaktiva formulär och skapa olika språkversioner.
I kontrollpanelen styr du publicering av formulär, integrationer som används samt dataöverföring.
Tjänsten uppfyller kraven i tillgänglighetsdirektivet WCAG 2.2 nivå AA.
Datasäkerhet i fokus
Med FormBox SaaS-lösningen säkerställer du säker och skyddad hantering av data.
Lösningen uppfyller kraven för insamling och behandling av känsliga uppgifter (GDPR).
Den dubblerade, inhemska servermiljön garanterar tjänstens tillgänglighet.
REST-gränssnitt
Integrera de insamlade uppgifterna och eventuella bilagor direkt i dina backend-system.
FormBox innehåller ett REST-gränssnitt för dataöverföring i olika filformat samt möjligheten att importera förifyllt formulärinnehåll från externa källsystem.
Bibliotek
Formulärbiblioteket gör det enkelt att komma igång! Från FormBox-biblioteket kan du hämta färdiga formulärmallar för din organisations användning. Biblioteket innehåller över hundra färdiga exempel för olika typer av ansökningar, anmälningar och enkäter. Du kan anpassa tjänstens innehåll och processen enligt dina önskemål, och även dela tjänster i biblioteket som du tror kan vara till nytta för andra!
Integrationer
Med mångsidiga integrationer kan du lösa alla användningsfall för digitala formulär och processer i din organisation.
Identifiera och autentisera dina användare
Med olika identifieringsmetoder kan du verifiera både externa och interna användare i era e-tjänster. Utnyttja personuppgifterna som en del av digitala tjänsten, förifyll formulärinnehåll från externa källsystem och möjliggör lagring av formulärutkast.
Utnyttja fullmaktsregistret
Genom att använda integrationen mot Suomi.fi fullmaktsregistret kan din tjänst användas för att företräda både andra personer och företag. Du kan utnyttja både basregistrets roller samt specifika fullmaktsärenden för att skräddarsy dina tjänster.
Automatisera betalningar i era e-tjänster
Genom att integrera med betalningstjänsten kan du minska mängden manuellt arbete i både fakturering och kontanthantering. Beloppet för avgiften som betalas i samband med inlämning av formuläret kan anpassas utgående ifrån användarens val.
Samla platsinformation med hjälp av kartor
Med hjälp av kartverktyget kan du samla in koordinater baserat på platsinformationen användaren anger, till exempel som en del av felanmälningar eller tillståndsansökningar.
Vi hjälper organisationer att lyckas
Ta kontakt – vårt kunniga team hjälper dig gärna
Du kan kontakta vår försäljning eller kundsupport, som är alltid redo att lösa utmaningar tillsammans. Kontaktuppgifterna hittar du nedan.
Försäljning
Vill du höra mer eller boka en demo? Låt oss tillsammans se hur ni kan dra nytta av lösningen.
Kundsupport
Har du några frågor? Vi hjälper våra kunder med alla frågor kring utvecklandet av e-tjänster och användning av integrationer.